Blogi

>
|

8 nõuannet, kuidas valida söögikoha taustamuusikat

Pole kiiremat ja taskukohasemat viisi söögikoha atmosfääri kujundamiseks kui taustamuusika. Mängides kaalukat rolli kliendikogemuse kujundamisel, tasuks oma muusikavalik kriitilise pilguga üle vaadata.

Soundtracki meeskond on välja toonud 8 nõuannet, millele enne play  nupule vajutamist tähelepanu pöörata:

1. Mõtle läbi oma söögikoha kontseptsioon ja bränding

Mida detailsemalt läbimõeldum on söögikoha kontseptsioon, seda lihtsam on sinna valida sobivat taustamuusikat. Millist muljet tahate oma restoranist jätta? Millised omadussõnad võiksid kõige paremini teie kokteilibaari iseloomustada? Kellele on teie pubi või kohvik suunatud? Nende küsimuste esitamine aitab lahti mõtestada brändingu ning seda täiendava taustamuusika.

2. Hoidu hittidest

Raadiost ning telerist kuuldav muusika on tihtipeale läbilõige kõige populaarsematest lugudest, mida kuuleme iga päev. Loo oma külastajale teistmoodi elamus, asendades liigselt tähelepanu tõmbavad pophitid millegi omapärasemaga. Muuseas, võrreldes tundmatute lugudega võib hittmuusika kasutamine vähendada söögikoha käivet kuni 9.1%. 

3. Väldi kordusi

Ehkki kliendid ei pruugi oma pooletunnise käigu jooksul sama lugu mitu korda kuulda, on oluline meeles pidada ka oma töötajaid, kes kindlasti hindavad vaheldusrikast esitusloendit. Soundtracki abil on võimalik valida just enda söögikohale ning brändile sobiv muusika ilma, et see nädala jooksul ainsatki lugu kordaks.

4. Vaheta esitusloendeid vastavalt soovitud energiatasemele

Jaga oma valitud taustamuusika erinevate energiatasemete järgi esitusloenditeks. See annab võimaluse muuta restorani atmosfääri vaid ühe nupuvajutusega. Näiteks kui tead, et oled kindlal kellaajal oma restoranis võõrustamas 40 einestajat, siis on oluline, et ka taustal mängiva muusika energiatase oleks klientide vooluga kooskõlas.

5. Jää oma liistude juurde

Ära vaheta muusikastiili kellegi soovidele tuginedes. Ole järjekindel oma valitud muusikas. Vahetades stiile liiga tihedalt, ajad sellega segadusse nii kliendid kui ka töötajad ning lood oma brändist arusaamatu kuvandi.

6. Soeta kvaliteetne helisüsteem

Pole vahet, millist muusikat mängid, kui helisüsteem on ebakvaliteetne. Lisaks helikvaliteedile tuleks tähelepanu pöörata ka kõlarite arvule ning asetusele. Suure ruumi puhul tuleks kõlarid söögikohas ühtlaselt ära jaotada, vältimaks olukorda, kus mõnes ruumi osas on muusika liiga valju ja teises jällegi vaevukuuldav. Lisaks taustamuusikale aitab Sound & Vision ka sobiva helisüsteemi soetamise ning paigaldamisega!

7. Hoia helitugevusel silma peal

Päeva jooksul helitugevuse reguleerimine on väga oluline. Keera muusika sujuvalt kõvemaks või vaiksemaks vastavalt klientide arvule. Üks inimene tarbib keskmiselt 0.3 dB. Seega mida rohkem kliente, seda kõvemini peaksid muusikat mängima ja ka vastupidi. Kui aga muusika on liiga vaikne, võib jääda külastajatel mulje, et olete peagi sulgemas ning lahkuvad. Tõsta hoopis helitugevust 2-3 dB võrra, et jätta mulje justkui “miskit hakkaks kohe juhtuma”.

8. Kokk arvab, et on rokkstaar

Suure tõenäosusega see nii ei ole, aga tihtipeale juhindutakse taustamuusika valikul enda isiklikust maitsest. Proovi enda või koka personaalsed eelistused kõrvale jätta ja mõtle pigem sellele, kuidas Sinu söögikoht kõlama peaks.

Oled valmis astuma esimese sammu läbimõelduma taustamuusika suunas? Võta meiega ühendust ja muudame Sinu söögikoha omanäoliseks!